عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور::
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: هیأت‌ها و گروه‌های مردمی باید بستری ایجاد کنند تا زمینه ازدواج زودهنگام جوانان فراهم شود. ما در متولدین دهه‌ ۶۰ با افرادی رو به رو هستیم که ازدواج‌شان به تاخیر افتاده است.

عقیق: سومین نشست مطالبه‌گری برگزیدگان مهرواره هوای نو صبح امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور برگزار شد.

زنان باید در خط مقدم جنگ نرم باشند

انسیه خزعلی در این مراسم اظهارداشت: امام حسین(ع) دلیل و فلسفه همراه بردن فرزندان و زنان خود به سرزمین کربلا را این چنین بیان می‌فرمایند خداوند این مهم را رقم زده و رسالتی بزرگ را در قالب اسارت بر دوش حضرت زینب(س) گذاشته است.

وی با بیان اینکه افرادی که در سراسر کشور مسؤولیت تبیین و دفاع از حریم هویت و میراث و گنجینه بزرگ معارف را بر عهده دارند، باید بدانند الان خانواده‌ها در معرض خطر هستند و دشمن خانواده و زنان را نشانه گرفته است، تصریح کرد: مسؤولیت بزرگی برعهده ما بخصوص بانوان است. اگر در جنگ سخت مردان در خط مقدم بودند، امروز زنان باید در جنگ نرم در خط مقدم باشند. زنان باید به سلاح معارف و معنویت مجهز شوند تا بتوانند در این جبهه مقاومت کنند.

فرهنگ ابلاغی نیست بلکه یاد گرفتنی است

خزعلی با بیان اینکه برای روز خانواده کلان رویدادی را در نظر داریم که نیازمند کمک شما هستیم تا به صورت عملیاتی در کشور پیاده شود، گفت: گارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های مشاوره و مهارت افزایی تدارک دیده شده است. رویدادهای فراوانی ذیل این کلان برنامه داریم که با کمک شما می‌تواند در محلات، روستاها و... برگزار شود. ما در این زمینه می‌توانیم محتوا را در اختیار شما قرار دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: فرهنگ مانند هوای تنفس ماست. این فرهنگ، در سبک زندگی، خود را نشان می‌دهد. خانواده‌ها و گروه‌های مردمی می‌تواند این حرکت را انجام دهند. فرهنگ ابلاغی نیست بلکه یاد گرفتنی است. جمعیت یکی از چالش‌های بزرگ است که اگر در این سال‌ها برای آن تدارک دیده نشود با یک چالش بزرگ روبرو خواهیم بود.

به دنبال شبکه‌سازی در حوزه بانوان هستیم

فاطمه رخ افروز از هیأت مکتب الزینب(س) قزوین در این مراسم اظهارداشت: هر ۴ سال که دولت‌ها تغییر می‌کند، سیاست‌های دولت‌ها درخصوص زنان تغییر می‌کند آیا شبکه‌سازی قوی برای زنان شکل گرفته است که با تغییر دولت‌ها بتوانند کار را پیش ببرند؟

خزعلی گفت: به دنبال این شبکه‌سازی هستیم و یکی از اقدامات برای آن همین رویداد خانواده است که با کمک ۵ زوارتخانه انجام می‌شود. رویکرد این دولت مردمی است و اصلاً بنا نیست با محوریت دولت و حاکمیت کارها پیش رود. بحث کارآفرینان زنان، نخبگان، دانشجویان و اساتید، زنان تاثیرگذار را در این رویداد داریم.

برخی قوانین به دلیل سلیقه مدیران اجرا نمی‌شود

هادی شادکام به نمایندگی از هیأت‌های مشهد در این مراسم اظهارداشت: هیأت فناوری نرم است که ۳ نسل از انقلاب در آن حضور دارند. اگر بخواهیم از این فناوری برای آسیب‌های اجتماعی، جهاد تبیین، خانواده و ... استفاده کرد باید در ابتدا این ظرفیت را باور کرد و حمایت داشت. در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟ چرا نظارتی برای اجرای قوانین نیست که برخی از زنان در ادارات به دلیل بارداری مجبور به استعفا می‌شوند؟ چرا در سریال‌ها به جای خوی مهربانی مادران، به جنبه‌های شهوانی زنان می‌پردازند؟ روایت جمهوری اسلامی از زن و مادر چیست؟

خزعلی تصریح کرد: قطعاً برخی از قوانین اجرا نمی‌شود. به طور مثال بحث ۴ قلوها را پیگیری کردیم اما هنوز به نتیجه لازم نرسیده است. این واقعیت است که قوانین در کشور ما اجرا نمی‌شود. بحث دورکاری بانوان را به جدیت پیگیر هستیم اما برخی از مدیران این قوانین را نمی‌پذیرند. پیگیری را انجام می‌دهیم اما مدیران مجری قوانین هستند. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: هیأت‌ها باید در فضای مجازی وارد شوند و کار را تخصصی کند. ما کارهایی انجام می‌دهیم اما امکانات کمی داریم. ما ستاد هستیم و باید مردم به میدان بیایند تا ما حمایت کنیم.

لزوم ایجاد نذرهایی برای در حوزه مادران

وی افزود: ما به هیأت‌ها اعتماد داریم و آن‌ها را بازوی خود برای پیشبرد کارها می‌دانیم. ما الان ویترین دخترانه را راه‌اندازی کنیم تا بتوانند از مجموعه‌ها و شبکه‌های مورد اعتماد، نیازهای خود را برطرف کنند. شما هیأت‌ها نیز در این ویترین عضو شوید و تولیدات خود را در آن قرار دهید.

خزعلی گفت: فرهنگ نذر برای فرزند شیرخوار و کمک مادران به همدیگر که می‌توانند شیر خود را هدیه دهند. از شما درخواست دارم برای مادران فرزندان معلول و هموفیلی، بستری را ایجاد کنید تا یک روز در هفته از فرزندان آن‌ها نگهداری کنید.

هیأت‌ها برای تسهیل ازدواج جوانان کمک کنند

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیأت‌ها و گروه‌های مردمی باید بستری ایجاد کنند تا زمینه ازدواج زودهنگام جوانان فراهم شود. ما در متولدین دهه‌ ۶۰ با افرادی رو به رو هستیم که ازدواج‌شان به تاخیر افتاده است و در این دهه آقایان مجرد بسیاری وجود دارد. باید ظرفیت و بستری ایجاد کرد تا جوانان زودتر ازدواج کنند. برای ازدواج دهه ۶۰ در روستاها، ۵ وام جهیزیه، بیمه اجتماعی، مسکن، اشتغال و کالا درنظرگرفته شده است تا ازدواج کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیأت‌ها بدانند که نباید تنها شعار دهند بلکه عده‌ای وظیفه کار رسانه‌ای دارند، عده‌ای باید شعار دهند و عده‌ای باید تظاهرات کنند. گاهی در زمان بروز ناهنجاری‌ها و هتک حرمت آمران به معروف و نهی از منکر، هیأت‌ها باید واکنش خوبی داشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین